9 December 2015

bareMinerals Tinted Complexion Rescue ™ Hydrating Gel Cream SPF30 PA +++

I was very curious about this product before it was physically available. I had a few loose mineral powders of the same brand and I liked them, even though they work better for dry/normal skin than my combination one. Therefore, I waited for the moment when I could try bareMinerals Tinted Complexion Rescue ™ Hydrating Gel Cream SPF30 PA +++




Active Ingredients: Titanium dioxide 6.2% Inactive Ingredients: water, coconut alkanes, propanediol, squalane, trehalose, isostearic acid, glycerin, silica, agar, caprylic/capric triglyceride, globularia cordifolia callus culture extract, salicornia herbacea extract, melilotus officinalis extract, coco-caprylate/caprate, butylene glycol, lauroyl lysine, sodium hyaluronate, succinoglycan, polysorbate 60, cellulose gum, polyglyceryl-4 laurate/succinate, sorbitan sesquiisostearate, magnesium stearate, magnesium hydroxide, magnesium chloride, potassium chloride, calcium chloride, potassium sorbate, phenoxyethanol. may contain: titanium dioxide, iron oxides.


I admit that I expected a big wow, taking into account that the composition doesn’t have parabens, silicones, oils and is odourless. I knew that it’s supposed to incredibly moisturize the skin and keep the moisture in. In addition, the very mineral content as a physical sunscreen definitely appeals to me. The texture is very light, a little watery while spreading it on your face and quickly absorbed. Definitely strongly moisturizes, giving the skin a nice natural sheen.
Among the 10 shades you can easily find something suitable for yourself - for me it’s Vanilla when I'm pale and Buttercream with a light tan (which I rarely have). Opacity is quite light, increases to medium with two layers. I really wanted it to be my daily moisturizer, because of its composition and the effect on my face I like very much but unfortunately it doesn’t  work well with mixed type of skin (more oily in the T-zone). I had to use loose/ compact powder several times a day ... even if it isn’t hot - which spoils the effect of a natural, luminous face ... That's why I'm disappointed, not because the cream doesn’t deliver what it promises.
It’s not cheap (£ 20-26), taking into account that the volume is only 30ml.


In spite of this, if anyone expects a spectacular hydration and natural looking face should definitely try it out. Recommendable.


---


Byłam bardzo ciekawa tego produktu zanim był fizycznie w sprzedaży. Miałam kilka sypkich pudrów mineralnych tej samej firmy i je lubiłam, mimo iż lepiej się sprawdzają przy suchej/normalnej cerze niż mojej mieszanej. Dlatego z zainteresowaniem czekałam na moment kiedy będę mogła wypróbować bareMinerals Complexion Rescue™ Tinted Hydrating Gel Cream SPF30 PA+++


Przyznaję, że oczekiwałam wielkiego wow, biorąc pod uwagę, że w składzie nie ma parabenów, silikonów, olejów i jest bezzapachowy. Wiedziałam, że ma niesamowicie nawilżać skórę i utrzymywać to nawilżenie. Poza tym sama zawartość minerałów jako filtr fizyczny przemawia do mnie zdecydowanie na tak. Konstystencja jest bardzo lekka, przy rozprowadzaniu lekko wodnista i bardzo szybko się wchłania. Zdecydowanie silnie nawilża, nadaje skórze bardzo ładny, naturalny połysk.
Wsród 10 odcieni łatwo znaleźć coś odpowiedniego - dla mnie jest to Vanilla kiedy jestem blada i Buttercream przy lekkiej opaleniźnie (którą rzadko posiadam). Krycie jest dość lekkie, zwiększa się do średniego przy nałożeniu dwu warstw. Bardzo chciałam, żeby był mój to codzienny nawilżacz, bo i skład i efekt na twarzy bardzo mi się podoba ale niestety nie sprawdza się przy mieszanej (bardziej tłusta w strefie T) cerze. Musiałam używać pudru (sypkiego/kompaktu) w ciągu dnia… Nawet jeśli nie jest gorąco - co psuje efekt naturalnej, świetlistej twarzy… Dlatego jestem zawiedziona, nie dlatego, że krem nie robi tego, co obiecuje.
Nie jest tani (£20-26), biorąc pod uwagę, że pojemność to jedynie 30ml.


Pomimo tego, jeśli ktoś oczekuje spektakularnego nawilżenia i naturalnie wyglądającej twarzy powinien zdecydowanie go wypróbować. Godny polecenia.

No comments:

Post a Comment